Flexfilm

Bart Willems

mede-eigenaar van RWT

Witloofbedrijf Ruddy Willems uit Tremelo (RWT) is een van de grootste witlofproducenten van België.  Sinds jaar en dag is Delhaize de grootste klant van RWT. Het grootste gedeelte van de geteelde witlof  – in Vlaanderen overigens witloof genoemd-  gaat naar de winkels van deze Belgische supermarktketen. Speciaal voor Delhaize wordt het witlof in een op de groente afgestemde flowpackfolie van Flex Film verpakt. “Delhaize heeft bewust voor verpakte witlof gekozen”, vertelt Bart Willems. “Witlof is een heel teer, delicaat product dat gemakkelijk beschadigd. Iedere aanraking zorgt voor een beschadiging en dat gaat ten koste van de kwaliteit van deze mooie groente. In de dagelijkse praktijk zien wij dat bij winkels waar het witlof in een bulk gepresenteerd wordt, er uiteindelijk veel beschadigde witlof in het schap overblijft en weggegooid moet worden. Een reden om het witlof dus te verpakken.”

 

Bart Willems geeft aan dat de houdbaarheid van verpakte witlof veel beter is dan onverpakt. “Wij zijn op dit moment een kleine bewaartest aan het doen. Wij zien dat verpakte witlof tot wel zeven dagen langer mee gaat. Daarnaast verkleurt het product minder snel en blijft de smaak van deze bijzonder smaakvolle groente langer goed.” Al met al is Bart Willems te spreken over de flowpackfolie van Flex Film. “We werken nu drie jaar samen. De folie is van een goede en constante kwaliteit en de service van Flex Film is goed”, aldus een tevreden Bart Willems.

"Verpakte witlof gaat zeker zeven dagen langer mee."

Flex Film investeert in kennis; onverminderde focus op duurzaam

Jeroen en Tom Kruiper zijn geïnterviewd door Verpakkingsmanagement.

In het artikel delen ze hun blik op de verpakkingsbranche en geven ze aan wat de uitdagingen zijn rondom duurzaam verpakken.

Scroll naar boven